Wydział Filologiczny
zaprasza do udziału w
Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, pt.
W poszukiwaniu wspólnego języka. Obraz Polaków po przemianach społeczno-kulturowych,
która odbędzie się 20 września 2014 w Gdańsku.
Konferencja jest próbą nakreślenia obrazu polskiego społeczeństwa po przemianach ostatnich dwudziestu pięciu lat. Została podzielona na trzy panele: duchowość, media/kultura/społeczeństwo i kobiecość/męskość. W każdym z nich udział wezmą naukowcy z uniwersytetów w całej Polsce. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
PROGRAM
11:00 – 12:00 Panel I – Media/Kultura/Społeczeństwo
mgr Natalia Kmieć, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie – Potoczny język medialny
Małgorzata Gurazda, Akademia Górniczo – Hutnicza w Krakowie – Rozwody i stwierdzenia nieważności małżeństwa w Polsce w latach 1989 – 2010 na tle teorii ponowoczesności Zygmunta Baumana
mgr Jerzy Wójcicki, Uniwersytet Gdański – Odzyskać twarz. Problemy polskiego kształtu dialogu społecznego po roku 1989 na wybranych przykładach filmowych i teatralnych
mgr Przemysław Zawrotny, Uniwersytet Gdański – O czym śpiewa polski rockman po 1989? Obraz przemian w piosenkach
13:00 – 15:00 Panel II – Kościół/Współczesność
ks. Jan Kaczkowski – Kościół Katolicki wobec problemów bioetyki
mgr Elżbieta Jaroś, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie – Recepcja hinduizmu w Polsce. Stanowisko Kościoła katolickiego wobec praktyk medytacyjnych orientalnych ruchów religijnych
mgr Agnieszka Tkaczyk, Uniwersytet Wrocławski – Seks, rodzina i gender na wybranych portalach katolickich w Polsce – analiza współczesnego dyskursu konfesyjnego w kontekście historyczno-kulturowym
15:30 – 17:30 – Panel III – Kobiecość/Męskość
GOŚĆ SPECJALNY – Jacek Masłowski, Fundacja Masculinum – O roli mężczyzny
mgr Dominika Kubiak, Uniwersytet Gdański – Transseksualizm. Aspekty prawne zmiany płci w Polsce oraz wybrane zagadnienia i regulacje europejskie
mgr Michał Pruszak, Uniwersytet Gdański – Jedna książka – dwa filmy. Ujęcie kobiecości i męskości w ekranizacjach sprzed i po 1989 roku
mgr Victoria Lazareva, Uniwersytet Warszawski – Wizerunki kobiet w polskiej reklamie telewizyjnej
Zobacz
Strona konferencji
Redakcja strony