Czternastu naukowców otrzymało pieniądze na ciekawe projekty popularyzatorskie

Czternastu naukowców, którzy mają ciekawe pomysły na działania popularyzujące naukę, otrzymało stypendia o łącznej wartości 600 tys. zł. Nagrody przyznała im Fundacja na rzecz Nauki Polskiej (FNP) w drugiej edycji konkursu eNgage. Wśród nagrodzonych jest internetowa platforma z zadaniami programistycznymi i cykl filmów NauTech.

Konkurs eNgage ma rozwijać umiejętności naukowców w popularyzacji nauki lub prezentacji wyników badań naukowych różnym grupom odbiorców, ale przede wszystkim młodzieży i studentom.

Do drugiej edycji konkursu zgłoszono 35 wniosków. Do drugiego etapu konkursu zakwalifikowało się 26 naukowców, którzy zaprezentowali przed komisją konkursową swoje innowacyjne popularyzatorskie projekty. Biorąc pod uwagę rekomendacje komisji, Zarząd Fundacji wyłonił 14 laureatów, którzy otrzymali nagrody na łączną kwotę blisko 600 tys. złotych.

Najwyższe dofinansowanie – warte 45 tys. zł – otrzymali: dr Magda Dubińska-Magiera i mgr Agnieszka Wieszaczewska z Uniwersytetu Wrocławskiego; dr Jakub Jernajczyk z Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu; dr Marek Siłuszyk z Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach; dr Joanna Stojer-Polańska z Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego Apeiron w Krakowie; dr hab. Piotr Sułkowski i dr Bartosz Wilczyński z Uniwersytetu Warszawskiego.

Wśród nagrodzonych znaleźli się również: mgr Maciej Jasiński z Uniwersytetu Warszawskiego; dr Adam Krzystyniak z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego; dr Anna Łosiak z Instytutu Nauk Geologicznych PAN w Warszawie; mgr inż. Szymon Talbierz z Uniwersytetu Gdańskiego; mgr Tomasz Umerle z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; dr hab. Justyna Wiśniewska z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; dr hab. Krzysztof Woźniak z Instytutu Fizyki Jądrowej im. Henryka Niewodniczańskiego PAN w Krakowie.

Wśród nagrodzonych pomysłów znalazły się m.in.: internetowa platforma z zadaniami programistycznymi dla licealistów „Koduj dla nauki”; cykl filmów popularno-naukowych NauTech; nowatorskie sposoby prezentacji historii odkryć naukowych; samouczek odkrywania tajemnic topnienia lodowców w Austrii i na Marsie.

W konkursie mogą wziąć udział uczeni reprezentujący wszystkie dziedziny nauki. Uczestnicy nie mają żadnych ograniczeń co do proponowanej metody popularyzacji – mogą przygotować cykl wykładów czy spotkań, zaprojektować aplikację na smartfona służącą do popularyzowania wiedzy, stworzyć grę planszową lub stronę internetową.

Integralną częścią każdego zgłoszonego projektu muszą być minimum cztery spotkania z młodzieżą popularyzujące naukę oraz karierę naukową, jako wartościową ścieżkę rozwoju. Spotkania te nie muszą być głównym celem projektu i mogą także służyć prezentacji rezultatów projektu.

PAP – Nauka w Polsce

Pin It

Komentowanie zakończone.