Czy nie wydaje Ci się, że każdego dnia jesteś poddawany manipulacji? Statystyczny Kowalski może nawet nie zauważać, że manipulują nim media, politycy, sprzedawcy, a nawet grupy wyznaniowe. Przed manipulacją nie jesteśmy już w stanie uciec w dzisiejszym świecie. Zakrojona jest na zbyt szeroką skalę i daje zbyt dobre efekty, żeby można było z niej zrezygnować.
Między słowami perswazja a manipulacja, istnieje dość duża różnica lingwistyczna, ale tak naprawdę oba te słowa oznaczają to samo – wpływ, jaki ktoś wywiera na nas w celu osiągnięcia własnej korzyści. Korzyścią może zakup, uzyskanie poparcia dla danej osoby albo przekonanie do swojej racji. Andrzej Batko w swojej książce pokazuje, że aby skutecznie przekonywać ludzi, nie trzeba wcale posiadać wrodzonego daru, tego można się nauczyć.
Czy warto? W pewnym sensie tak. Jeżeli zależy nam na czyimś poparciu albo na sprzedaży swoich towarów, to wszelka forma reklamy, jest właśnie taką manipulacją. Błędem byłoby sądzić, że jesteśmy od niej wolni, że sami jej nie stosujemy. W rzeczywistości każdy z nas, każdego dnia nawet nieświadomie, uprawia subtelną sztukę perswazji.
Dzięki lekturze książki „Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji” możesz nie tylko ustrzec się przed niekorzystną dla Ciebie odmianą perswazji, ale również stosować własną. Pozwoli Ci to rozwijać biznes, zdobyć szersze kontakty, zjednać sobie ludzi i osiągnąć postawione sobie cele. Autor w dokładny sposób instruuje czytelnika, jak powinien dobierać słowa i sformułowania, czego unikać, a z jakimi metodami się polubić. Wydaje się, że książka ta powinna być prawdziwym vademecum sprzedawcy i biznesmana. Ludzki umysł działa na kilku poziomach, również tym podświadomym i to do niego powinien być skierowany nasz przekaz.
Jeżeli wydasz komuś polecenie Zrób to, istnieje duża szansa, że polecenie zostanie wykonane. Jeśli jednak powiesz: Spróbuj to zrobić, nieświadomy umysł wykona sumiennie to polecenie, czyli sprawi, że zostanie podjęta próba zrobienia czegoś, co przecież nie jest jednoznaczne z tym, że zostanie to zrobione.
Książka oparta jest na zasadach NLP (Programowania Neurolingistycznego). NLP ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Czasami docierają do nas informacje, jakoby postępowanie wedle jego zasad, było niemoralne. Z tym, że trzeba sobie zdać sprawę z tego, że manipulujemy ludzi przez cały czas, nawet tego nie zauważając. Kiedy wchodzisz do sklepu, uśmiechasz się i mówisz ekspedientce „dzień dobry”. Robisz to nie tylko dlatego, że tego wymaga kultura. W Twoim postępowaniu jest ukryty cel – chcesz być dobrze obsłużony, kupić to, co najlepsze, a może nawet dostać rabat. Będąc miłym dla ekspedientki, podświadomie zdajesz sobie sprawę z tego, że dzięki temu uzyskasz jakąś korzyść. To manipulacja, czy tego chcesz, czy nie.
Andrzej Batko zmiksował w swoich metodach NLP i hipnozę i udało mu się stworzyć język perswazji, sposób komunikowania się, dzięki któremu jeszcze efektywniej trafisz do podświadomości rozmówcy. Dzięki temu możesz wynegocjować lepsze warunki pracy, dostać podwyżkę, przekonać partnera do swojego zdania, czy też pozyskać przychylność danej osoby.
Jak wytworzyć w kliencie 'pragnienie’, a nawet pożądanie Twojego produktu?
To proste. Najpierw trzeba sprawić, aby klient zaczął odczuwać określone emocje, np., uczucie, które towarzyszy mu, gdy bardzo czegoś chce, 'czuje, że musi to mieć’.
Lektura pełna jest niecodziennych stwierdzeń i ciekawych technik o istnieniu których być może nawet nie masz pojęcia. Odkrycie zasad na bazie których funkcjonuje nasz mózg, jest fantastycznym doświadczeniem. Poradnik składa się z 7 rozdziałów, które pokazują krok po kroku, co robić, żeby osiągać swoje cele. W ramach bonusu autor dodaje również ostatni rozdział zatytułowany „Tandeta perswazyjna”, który pozwoli Ci ustrzec się przez zgubnym skutkiem poddania się manipulacji innych osób. Chcesz dowiedzieć się, jak działa perswazja? Ta książka Ci to umożliwi.
Redakcja strony