Kultura popularna jako przestrzeń uczenia się

Uniwersytet Wrocławski
Instytut Pedagogiki
Zakład Edukacji Dorosłych i Studiów Kulturowych

zapraszają na
ogólnopolską konferencję naukową pt.

Kultura popularna jako przestrzeń uczenia się,

która odbędzie się w dniach 19-20 października 2015 r. we Wrocławiu.

Humanistyczne ujęcie kultury, akcentujące szlachetne i ponadczasowe osiągnięcia umysłu ludzkiego, dominowało przez lata w opracowaniach pedagogicznych. Kultura „wysoka” stanowiła niejako „naturalny” obszar pedagogicznych eksploracji, natomiast kultura popularna (utożsamiana z kulturą masową i traktowana przeważnie jako źródło rozrywki) pomijana była w „poważnych” studiach nad edukacją. Od lat dziewięćdziesiątych ten stan rzeczy ulega zmianie i w refleksji pedagogicznej nad kulturą częściej przyjmuje się jej antropologiczne rozumienie. Współcześnie kultura popularna przestaje być postrzegana jako „Pan Hyde” przestrzeni kulturowej i dostrzega się w niej ważny obszar edukacji nieformalnej.

Problematyka konferencji „Kultura popularna jako przestrzeń uczenia się”:

  1. Biografie w popkulturze – popkulturowe biografie:
    • (re)konstruowanie biografii w kulturze popularnej.
  2. Teksty kultury popularnej jako przekaz edukacyjny i socjalizacyjny:
    • wzory kultury obecne w tekstach kultury popularnej;
    • obraz etapów życia człowieka (dzieciństwo, młodość, starość) obecny w tekstach popkultury;
    • role społeczne w przekazach popkultury.
  3. Modele kariery w kulturze popularnej a teoria i praktyka wspierania rozwoju:
    • przymus i wolność w budowaniu kariery;
    • od dopasowania zawodowego do wspierania kariery;
    • między karierą awansu a karierą balansu.
  4. Film i fotografia jako przestrzeń edukacyjna:
    • fotonarracje jako opowieść o świecie człowieka;
    • film fabularny w edukacji.
  5. Prasa, telewizja i Internet jako media edukacyjne:
    • edutainment i infotainment jako obszar badań pedagogicznych;
    • media wobec aktualnych problemów społecznych;
    • wspólnoty wobec mediów – wspólnoty w mediach.

Opłata konferencyjna wynosi 420 zł (studenci i doktoranci 320 zł).

Pobierz
Zaproszenie na konferencję

Pin It

Komentowanie zakończone.