oraz Wydział Nauk Społecznych SGGW
zapraszają do udziału w konferencji pt.
Retoryka wizerunku medialnego,
która odbędzie się w dniach 5‑6 listopada 2015 roku w Warszawie.
Wizerunek medialny to zespół cech i zachowań, które budują obraz danej osoby, instytucji czy sprawy w umysłach odbiorców mediów. Zagadnienie to rozpatrywane jest najczęściej przez pryzmat marketingu czy komunikowania politycznego. Perswazyjność wizerunków medialnych czyni z nich jednak także przedmiot analizy retorycznej.
Proponowane obszary tematyczne:
- retoryczne narzędzia budowania wizerunku medialnego – rozważania teoretyczne i analiza wybranych przykładów;
- rola logos, ethos i pathos w wizerunku medialnym;
- zróżnicowanie retoryczne wizerunków medialnych – w zależności od podmiotu (np. politycy, celebryci, naukowcy, przedsiębiorcy) i medium (telewizja, Internet);
- retoryczne strategie budowania i niszczenia wizerunku medialnego;
- rola wizerunków medialnych w debacie publicznej;
- zastosowanie koncepcji retorycznych w analizie wizerunków medialnych (np. podejście neoarystotelesowskie, koncepcja utożsamienia czy pentada dramaturgiczna Burke’a, narracyjność Fishera);
- wykorzystanie figur retorycznych w wizerunkach medialnych (np. metafory, porównania, ironia).
Zgłoszenie propozycji referatu można nadsyłać do 5 października 2015 r.
Opłata konferencyjna wynosi 350 zł.
Zobacz
Ogłoszenie o konferencji
Redakcja strony