Retoryka wizerunku medialnego

Polskie Towarzystwo Retoryczne
oraz Wydział Nauk Społecznych SGGW

zapraszają do udziału w konferencji pt.

Retoryka wizerunku medialnego,

która odbędzie się w dniach 5‑6 listopada 2015 roku w Warszawie.

Wizerunek medialny to zespół cech i zachowań, które budują obraz danej osoby, instytucji czy sprawy w umysłach odbiorców mediów. Zagadnienie to rozpatrywane jest najczęściej przez pryzmat marketingu czy komunikowania politycznego. Perswazyjność wizerunków medialnych czyni z nich jednak także przedmiot analizy retorycznej.

Proponowane obszary tematyczne:

  • retoryczne narzędzia budowania wizerunku medialnego – rozważania teoretyczne i analiza wybranych przykładów;

  • rola logos, ethos i pathos w wizerunku medialnym;

  • zróżnicowanie retoryczne wizerunków medialnych – w zależności od podmiotu (np. politycy, celebryci, naukowcy, przedsiębiorcy) i medium (telewizja, Internet);

  • retoryczne strategie budowania i niszczenia wizerunku medialnego;

  • rola wizerunków medialnych w debacie publicznej;

  • zastosowanie koncepcji retorycznych w analizie wizerunków medialnych (np. podejście neoarystotelesowskie, koncepcja utożsamienia czy pentada dramaturgiczna Burke’a, narracyjność Fishera);

  • wykorzystanie figur retorycznych w wizerunkach medialnych (np. metafory, porównania, ironia).

Zgłoszenie propozycji referatu można nadsyłać do 5 października 2015 r.

Opłata konferencyjna wynosi 350 zł.

Zobacz
Ogłoszenie o konferencji

Pin It

Komentowanie zakończone.