Kultura czytelnicza młodego pokolenia

Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego oraz Muzeum Miasta Łodzi

zapraszają do udziału w konferencji pt.

Kultura czytelnicza młodego pokolenia,

która odbędzie się w dniach 20 – 21 października 2016 r. w Łodzi.

Sekcje tematyczne:
I. Sekcja ogólna:

  • kultura czytelnicza młodego pokolenia; dzieci i młodzież w świecie mediów (referaty o charakterze synkretycznym i metodologicznym, np. szanse i ograniczenia współczesnych badań nad czytelnictwem dzieci i młodzieży, metodologiczne wyzwania stające przed badaczem współczesnej kultury młodzieżowej, badania kultury czytelniczej młodego pokolenia wobec pokrewnych dyscyplin naukowych.

II. Dzieci i młodzież w świecie książek

  • edukacja czytelnicza i informacyjna dzieci i młodzieży
  • czytelnictwo dziecięce, młodzieżowe, rodzinne i międzypokoleniowe
  • kompetencje czytelnicze dzieci i młodzieży
  • zainteresowania i zamiłowania czytelnicze dzieci i młodzieży
  • literatura piękna i popularnonaukowa dla dzieci i młodzieży
  • rynek książki dziecięcej i młodzieżowej
  • alfabetyzacja wizualna dzieci (ilustracje w książkach dla dzieci, książki obrazkowe i artystyczne)
  • współczesne formy książki dla dzieci
  • komiks w kulturze czytelniczej dzieci i młodzieży
  • książka w życiu dzieci i młodzieży z dysfunkcjami
  • inicjacja literacka dzieci w XXI w.
  • książka w tekstach literackich dla dzieci i młodzieży
  • biblioterapia

III. Dzieci i młodzież w świecie bibliotek

  • edukacja biblioteczna dzieci i młodzieży
  • współpraca bibliotek szkolnych i publicznych
  • polskie i zagraniczne biblioteki dla dzieci i młodzieży
  • mediateki
  • promocja książek i czytelnictwa w bibliotekach
  • biblioteki dla czytelników z dysfunkcjami
  • aranżacja wnętrza biblioteki pod kątem wykorzystania do działań kulturalnych i oświatowych w środowisku dzieci i młodzieży
  • nowe technologie w krzewieniu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym

IV. Dzieci i młodzież w świecie kultury wizualnej i audiowizualnej (prasy, telewizji i Internetu)

  • edukacja medialna dzieci i młodzieży w Internecie, prasie i telewizji
  • promocja książek i prasy dla dzieci i młodzieży za pośrednictwem telewizji, Internetu i prasy
  • prasa dziecięca i młodzieżowa w Internecie, blogi czytelnicze
  • książki dla dzieci i młodzieży w Internecie
  • rola Internetu w rozwoju kultury czytelniczej
  • księgarnie internetowe a księgarnie tradycyjne; dystrybucja książek przez Internet
  • biblioteki w Internecie
  • promocja bibliotek w Internecie
  • liternet
  • e-booki
  • dzieci i młodzież jako twórcy kultury wizualnej i audiowizualnej

V. Dzieci i młodzież w świecie kultury audialnej

  • audiobooki
  • słuchowiska dla dzieci i młodzieży
  • rola radia w rozwoju kultury czytelniczej dzieci i młodzież

Zobacz
Strona wydarzenia

Pin It

Komentowanie zakończone.