Stosunek do uchodźców – w internecie i w „realu”

W październiku CBOS we współpracy z firmą Newspoint przebadał nastawienie Polaków do uchodźców. W tym samym okresie przeprowadzono badanie kwestionariuszowe (CBOS) i badanie wpisów internetowych dotyczących uchodźców (Newspoint).

Zestawienie tych danych potwierdza, że krytyczny stosunek do uchodźców częściej wyrażany jest w internecie niż podczas rozmów bezpośrednich (face-to-face) w trakcie naszych wywiadów kwestionariuszowych. Należy jednak zaznaczyć, że portret internauty różni się od portretu przeciętnego Polaka.

Internauci, w szczególności ci aktywni, to najczęściej ludzie młodzi. Ponadto anonimowość w internecie sprzyja formułowaniu opinii skrajnych. Poglądy wyrażane przez internautów nie powinny być zatem odnoszone do całego społeczeństwa.

Stosunek do uchodźców - w internecie i w "realu"

Pin It

Komentowanie zakończone.