Badania marketingowe – jakich informacji mogą nam dostarczyć?

Dzięki badaniom marketingowym możliwe jest uzyskanie szerokiej gamy informacji dotyczących potrzeb i oczekiwań konsumentów. Pozwalają one firmom na zaspokojenie tych właśnie wymagań. To powoduje, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się dzisiaj na prowadzenie tego rodzaju badań. To przyszłościowa inwestycja!

Badaniami marketingowymi nazywany ogólnie proces zbierania obiektywnych danych oraz ich przetwarzania w celu zmniejszenia ryzyka związanego z decyzjami marketingowymi. Warto przy tym wskazać, że badania marketingowe to znacznie szersze pojęcie niż badania rynku.

Jak wskazaliśmy, dzięki badaniom marketingowy firmy mogą dokonać zmniejszenia ryzyka związanego z podjęciem decyzji. Firmy działają po to, aby spełniać wymagania klientów, ponieważ to właśnie wtedy mogą liczyć na zyski pomagające im w dalszym rozwoju. Wobec tego identyfikacja oraz zrozumienie potrzeb i oczekiwań konsumentów sprawi, że firma będzie mogła skoncentrować się właśnie na nich.

Badania marketingowe jako podstawa kierowania biznesem

Dzięki badaniom marketingowym prowadzonym obiektywnie i konsekwentnie firma może uzyskać szeroką gamę informacji o swojej ofercie oraz wymaganiach rynku, aby moc się do nich dopasować.

Badania tego rodzaju pozwalają między innymi na uzyskanie danych dotyczących cech konkretnych produktów, produktów konkurencyjnych firm, cen, popytu, skuteczności środków reklamowych, działaniu kanałów dystrybucyjnych czy motywów, którymi kierują się konsumenci przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Na podstawie badań marketingowych przedsiębiorca może podejmować odpowiednie decyzje związane ze strategią danego produkty, polityką cenową, formami promocji konkretnego produkty czy też metodami jego dystrybucji.

Jak prowadzi się badania marketingowe?

Istnieje szereg metod pozwalających na prowadzenie badań marketingowych. Są one dobierane w zależności od tego, jakiej grupy docelowej dotyczą, a także od tego, jakie informacje chcemy dzięki nim uzyskać.

W marketingu przede wszystkim stosuje się różnego rodzaju techniki ankietowe. Zaliczają się do nich między innymi ankiety telefoniczne, ankiety pocztowe, ankiety internetowe, ankiety bezpośrednie. Także wykorzystuje się tak zwany indywidualny wywiad pogłębiony czy wywiad grupowy, który pozwala na prowadzenie badań jakościowych – ich celem nie jest wtedy uzyskanie informacji o ilości, ale informacji o jakości w formie opinii, sugestii czy motywów postępowania.

Zleć wykonanie badań marketingowych specjalistom

Gdy również chcesz uzyskać informacje dostarczane przez badania marketingowe, najlepszym wyborem będzie skorzystanie z pomocy firm, które specjalizują się właśnie w ich przeprowadzaniu. Możemy liczyć wówczas na kompleksowe wsparcie w ich realizacji przez specjalistów w tej właśnie dziedzinie.

Usługi w tym właśnie zakresie oferuje między innymi Centrum Badań Marketingowych Test, które zapewnia swoim klientom pełne wsparcie w prowadzeniu badań marketingowych, a także badań satysfakcji i zaangażowania pracowników oraz badań typu Tajemniczy Klient.

Pin It

Komentowanie zakończone.