Co to jest SEO? – zbiór informacji, które warto wiedzieć

Mimo że promocja strony lub firmy odbywa się poprzez jej pozycjonowanie, nie każdy umie odpowiedzieć na pytanie, co to jest SEO. Dziś postaramy się wyjaśnić wszelkie wątpliwości związane z tym tematem oraz przedstawić korzyści płynące z wdrożenia całego procesu pozycjonowania.

Promocja na miarę czasów

Aby w pełni pojąć sens i cel działań SEO, najpierw należy zastanowić się, jak używamy wyszukiwarki. Pomogą nam w tym specjaliści z agencji high-interactivity.pl. Traktujemy internet jak rodzaj interaktywnego poradnika, któremu zadajmy pytania – jak ugotować rosół? Ile jest gwiazd w układzie słonecznym? Jak obliczyć podatek? Co to jest FARC? Użytkownik, wpisując hasło, oczekuje otrzymania szybkiej i treściwej odpowiedzi na nie, a zadaniem specjalistów SEO jest jej dostarczenie. Podobnie wygląda sprawa z zakupami online: klienci wyszukują nazw usług lub produktów, przy czym w podejmowaniu decyzji o wejściu na stronę (a w konsekwencji zakupie) mniej istotny jest ich dostawca, bardziej kolejność stron, które im się ukażą. Badania zachowań użytkowników w sieci pokazują, że jedynie 11% z nich zagląda na drugą bądź dalsze strony wyników wyszukiwania – dlatego wszystko, co się tam znajduje, ma nikłą szansę zaistnieć, czy pozyskać klienta/ popularność. Jeśli pierwsze pozycje wyników udzielą mu pożądanej odpowiedzi, nie będzie szukał dalej – bo i po co?

Na czym polega SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optymization i dosłownie oznacza optymalizację naturalnych wyników wyszukiwania. W praktyce jest to cały proces optymalizacji stron internetowych pod wytyczne algorytmów wyszukiwarek oraz pod preferencje użytkowników, a także link building. Pierwszym elementem rozpoczęcia pracy nad stroną jest kompleksowy audyt SEO. Pozycjoner musi sprawdzić między innymi, jak serwis jest skonstruowany, jakie ma meta opisy, nagłówki, linki przychodzące oraz wychodzące, linkowania wewnętrzne, czy jest przyjazny dla użytkownika (słynny czynnik UX), czy posiada wersję responsywną i unikatową treść wysokiej jakości. Po audycie może przejść do optymalizacji strony, czyli poprawy wszystkich istotnych jej elementów, aby była maksymalnie zbliżona do wytycznych narzuconych przez algorytmy wyszukiwarek. Co istotne, ów algorytmy są na bieżąco aktualizowane, a zadaniem specjalisty SEO jest podążanie za nowymi wytycznymi. Dopiero po optymalizacji strony przechodzi się do zasadniczej części pracy pozycjonera, czyli do pozyskiwania linków wysokiej jakości.

Dla kogo SEO?

Z pozycjonowania stron korzystają praktycznie wszyscy, których efektywna działalność jest determinowana widocznością strony w internecie. Są to firmy pragnące pozyskać klientów lub portale potrzebujące unikatowych użytkowników, sklepy online i dostawcy usług. Pozycjonowanie stron pozwala stronie zaistnieć w sieci, stać się zauważalną przez użytkowników, a zatem – często odwiedzaną. Dzięki pozycjonowaniu szansę na reklamę zyskują firmy małe i dopiero rozpoczynające działalność oraz lokalne przedsiębiorstwa. Koszty tego rodzaju promocji w sieci są stosunkowo niskie, a budżet można dość elastycznie dopasować pod indywidualne potrzeby klienta.

Korzyści płynące z pozycjonowania strony:

  • widoczność strony internetowej w sieci
  • przemyślana, nienachalna reklama
  • możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców
  • budowanie rozpoznawalnej marki
  • stosunkowo niskie koszty reklamy
  • trwałe efekty
  • zwiększenie jakości serwisu
  • budowanie dobrego wizerunku firmy
  • targetowanie
  • zwiększenie ruchu na stronie

Co jeszcze?

Wiedząc, co to jest SEO można zacząć się zastanawiać nad tym, czy warto podjąć te działania wobec swojej strony – a właściwie zawsze warto. Pozycjonowanie daje stałe efekty i widoczność strony (czyli także i firmy) w sieci, co przekłada się na konwersję. Jednocześnie trzeba pamiętać o tym, aby zlecać działania SEO profesjonalnej agencji. W innym wypadku nieumiejętnie prowadzone prace mogą zrobić więcej szkody, niż pożytku i zagrozić pozycji strony. Pamiętajmy, że należy sprawdzić, czy wybrana agencja pracuje w sposób etyczny (według zasad White Hat SEO), oraz czy nie odcina klienta od zaplecza linkowego w razie zakończenia współpracy.
Reasumując, polecamy tę formę promocji w internecie jako bardzo efektywną i dyskretną zarazem -nie zniechęci klienta niczym natrętny spot reklamowy. Nie bez powodu agencje SEO wyrastają na rynku jak przysłowiowe grzyby po deszczu.

Pin It

Komentarz do wpisu “Co to jest SEO? – zbiór informacji, które warto wiedzieć