Dwie polskie uczelnie w rankingu „Financial Times”

Akademia Leona Koźmińskiego i Szkoła Główna Handlowa to dwie polskie uczelnie, które znalazły się w rankingu „Financial Times” na najlepsze na świecie kierunki magisterskie z zarządzania. Najlepszy w zestawieniu jest kierunek prowadzony przez szwajcarski Uniwersytet St. Gallen.

Ranking „Financial Times” porównuje 70 najlepszych programów magisterskich na całym świecie. Najnowszą edycję rankingu opublikowano w poniedziałek. Na 70 sklasyfikowanych w zestawieniu uczelnianych programów aż 64 pochodzi z Europy.

Wśród najlepszych znalazły się: Akademia Leona Koźmińskiego (ALK) i Szkoła Główna Handlowa (SGH). Ta pierwsza zajęła w rankingu 35. miejsce, w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła więc o 10 pozycji. Z kolei sklasyfikowany na 68. miejscu kierunek zarządzanie oferowany przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie zanotował awans o jedną pozycję w porównaniu do ubiegłego roku. Dodatkowo piąte miejsce w rankingu zajęło CEMS – stowarzyszenie szkół ekonomicznych i firm międzynarodowych z całego świata. Jedenym polskim członkiem tego stowarzyszenia jest Szkoła Główna Handlowa, która prowadzi kierunek studiów CEMS Master in International Management.

„Kilkuletnia obecność Akademii Leona Koźmińskiego w rankingach +Financial Times+ przekłada się bezpośrednio na naszą pozycję międzynarodową. Znakomite uniwersytety oferują nam współpracę w zakresie wymiany kadry naukowej, studentów, prowadzenia wspólnych badań i łączonych programów edukacyjnych” – mówi rektor ALK prof. Witold Bielecki.

Tegoroczny ranking Masters in Management „Financial Times” wygrał – podobnie jak w 2013 roku – szwajcarski Uniwersytet St. Gallen. Na drugie miejsce awansowała z trzeciego HEC Paris, a na trzeciej pozycji znalazł się Essec Business School (awans o 5 miejsc). Poza uczelniami z Europy w rankingu ujęto także szkoły z Kanady, Indii, Chin i Australii.

Na miejsce w rankingu „Financial Times” Global Masters In Management składają się wyniki z trzech obszarów badania. Pierwszym są ankiety przeprowadzane wśród absolwentów badanego kierunku, w których odpowiadają oni na pytania dotyczące ich kariery zawodowej, wysokości zarobków czy tempa awansu w korporacyjnej hierarchii. Drugim obszarem są pytania o różnorodność szkoły pod względem m.in. odsetka kobiet wśród kadry naukowej, cudzoziemców w radzie doradczej uczelni. W tej części rankingu ocenia się także odsetek obcokrajowców wśród wykładowców danej uczelni i cudzoziemców w ogóle studentów. W trzecim obszarze wzięto pod uwagę m.in. udział w programach międzynarodowych i naukę języków obcych.

Pełna wersja rankingu znajduje się na stronie internetowej.

PAP – Nauka w Polsce

Pin It

Komentowanie zakończone.