Intranet

Intranet – wewnątrzorganizacyjny system wymiany i publikowania informacji, zazwyczaj ograniczający się do komputerów w firmie lub organizacji, oparty na technologii wywodzącej się z technologii internetowej. W początkowej fazie istnienia pełnił rolę biuletynu informacyjnego, obecnie może spełniać więcej funkcji. Stosowany jest w przedsiębiorstwach, aby zapewnić pracownikom szybki dostęp do istotnych dla firmy informacji, a przez to zwiększyć wydajność pracy.

Jak się podkreśla, „główną korzyścią technologii Intranetu jest jej zdolność do dostarczenia aktualnej informacji szybko i efektywnie do wszystkich tych osób, do których jest kierowana, niezależnie od miejsca, w którym się znajdują, jak również niezależnie od miejsca, w którym informacja jest tworzona. Przykładowo, strona ‘news’ w Intranecie może zawierać ostatnie informacje prasowe na temat strategii zarządzania, kooperacji i nowych produktach. Sekcja finansowa może zawierać informacje o raportach firmowych i prognozach zysków. (…)

Poprzez zapewnienie dostępu do bieżącej informacji Intranet usprawnia procesy podejmowania decyzji. Pozwala na przechowywanie wszystkich danych w jednym, dobrze znanym miejscu, ułatwiając utrzymanie ich aktualności. (…) Publikowanie informacji w trybie on-line eliminuje czas i koszty związane z przygotowaniem, drukowaniem i dystrybucją dokumentów papierowych” (Lisiecki 2001: 486).

BIBLIOGRAFIA

  1. Lisiecki, Marek. 2001. Internet, Intranet, Extranet w procesach zarządzania. W: Internet. Fenomen społeczeństwa informacyjnego. T. Zasępy (red.). Częstochowa: Edycja Świętego Pawła.
Pin It

Komentowanie zakończone.