Od 2006 roku prawie trzykrotnie wzrosło znaczenie tego, czy jajka pochodzą od kur z chowu klatkowego czy od innych (z 13% do 35%), natomiast o ponad połowę zmalała liczba osób, które zwracają uwagę na cenę jajek (z 27% do 11%). Systematycznie maleje także odsetek badanych kierujących się przy zakupie jajek ich wielkością.
Z tegorocznych deklaracji wynika, że Polacy najczęściej zwracają uwagę na warunki chowu kur (35%), nieco rzadziej na odpowiednią datę ważności (32%). W dalszej kolejności brane są pod uwagę: wielkość jajek (18%), oznakowanie i spełnianie norm UE (12%) oraz niska cena (11%).
Motywy, jakimi kierują się badani kupując jajka, to jeden z czynników określających postawy ludzi wobec zwierząt. Procenty nie sumują się do 100, ponieważ badani mogli wskazać dwie odpowiedzi.
Prezentowane dane pochodzą z badań „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanych w roku 2006, 2013 i 2018 przez CBOS.
Redakcja strony