Gra internetowa pod tytułem „Tropem nadbałtyckich tajemnic” powstała w Instytucie Filologii Polskiej Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Projekt, który promuje język polski i Gdańsk sfinansowała Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej.
Jak poinformowano na stronie internetowej uczelni, „gra była tworzona przede wszystkim z myślą o realizujących program slawistyczny studentach Uniwersytetu Stambulskiego, a także mieszkających w Polsce obcokrajowcach uczących się języka polskiego, ale dostępna jest dla wszystkich zainteresowanych kulturą i historią Gdańska”. Można w nią zagrać bezpłatnie pod linkiem: www.tnt.ug.edu.pl
Gracze mogą przemierzać ulice Gdańska, rozwiązywać quizy, zbierać trofea i uczyć się języka polskiego. Misją jest odnalezienie ukrytego przez Merkurego trójzębu Neptuna. W trakcie gry można przenieść się nad brzeg Morza Bałtyckiego, poznać wybrane gdańskie instytucje kultury, dowiedzieć się o ważnych kartach z historii Gdańska oraz poznać atrakcyjne i nieoczywiste miejsca na kulturowej mapie Gdańska.
Gra powstała w ramach projektu realizowanego dzięki dofinansowaniu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) w ramach programu „Promocja języka polskiego”. Zespołem naukowców zaangażowanych w projekt kieruje dr Beata Jędrzejczak, a w jego skład wchodzą Anna Reglińska-Jemioł z Instytutu Filologii Polskiej Wydziału Filologicznego UG oraz dr Wacław Kulczykowski z Wydziału Historycznego. Partnerem projektu jest Seyyal Kӧrpe Kemer z Uniwersytetu Stambulskiego (Turcja).
Materiały promujące grę TNT powstały w ramach realizacji przedmiotu sztuka reklamy, prowadzonego przez dr Beatę Jędrzejczak. Autorami materiałów reklamowych są: Paula Albecka, Julia Kalima i Anna Sapowicz (studentki I roku magisterskich studiów uzupełniających) oraz grafik Michał Sapowicz.
PAP – Nauka w Polsce
amk/ ekr/
Redakcja strony