Wydział Nauk Społecznych
Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie
oraz sekcja „Aksjologia Komunikowania”
Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej
zapraszają do udziału w
IX Międzynarodowej Konferencji Etyki Mediów
Prywatność w mediach – prywatność i społecznościowość mediów,
która odbędzie się w dniach 13-14 maja 2015 r. w Krakowie.
Konferencja ma na celu poszukiwanie i wskazanie mechanizmów ochrony prywatności w mediach publicznych, prywatnych i społecznych oraz ochrony sfery dobra publicznego w mediach prywatnych. Media przyczyniają się do naruszania prywatności w imię celów społecznych, a także naruszają dobro wspólne w imię prywatnej własności mediów komercyjnych. Relacja prywatności do sfery publicznej ma nie tylko wymiar poznawczy, ale i konsekwencje etyczne, bo zło wynika często z nieodpowiedzialnego przekraczania granic między sferą prywatną i publiczną.
Tematyka konferencji:
- prywatność i jej ochrona w mediach;
- różne oblicza i odsłony prywatności w mediach i ich etyczne aspekty;
- media publiczne i prywatne;
- dobro wspólne a własność prywatna w mediach;
- prywatność w social media; społeczny wymiar prywatności w Internecie;
- intymność, prywatność, społecznościowość;
- sfera intymna w mediach: jej naruszanie i ochrona;
- ochrona własności prywatnej mediach oraz ochrona dobra wspólnego wobec nieuzasadnionych roszczeń prywatnych interesów;
- niesprawiedliwa cena własności prywatnej w sferze publicznej;
- gra prywatnością w talk show i w talent show; vouyeryzm i ekshibicjonizm w mediach;
- edukacja medialna: mądre i kompetentne wykorzystanie mediów w sferze prywatnej;
- public relations w sferze prywatnej człowieka;
- „prywatny” dziennikarz i „prywatne”, obywatelskie dziennikarstwo;
- prywatność w odbiorze mediów – mądre i umiejętne korzystanie z mediów itd.
Publikacja pokonferencyjne są wydawane w ramach serii „Etyka mediów” przez Wydawnictwo Biblos.
Zobacz
Strona konferencji